thyssenkrupp wint German Brands Award 2017

Thyssenkrupp heeft de ‘German Brands Award 2017’ in de categorie ‘Best Brand Relaunch’ gewonnen voor de herpositionering van haar merk.
Van 'oude staalfabriek' naar 'veelzijdig industrieel concern'
Thyssenkrupp stond tot 2013 nog bij veel mensen - ten onrechte - bekend als ‘de oude staalfabriek’. Heinrich Hiesinger, CEO van thyssenkrupp, besloot daarom het merk te herpositioneren. Mede dankzij zijn inspanningen staat thyssenkrupp nu bekend als een veelzijdig industrieel concern.
Er werd een nieuw logo ontwikkeld, die werd gecombineerd met de zogenoemde ‘tagline’ die u ongetwijfeld herkent: engineering.tomorrow.together. Het merk thyssenkrupp is nu tastbaarder en herkenbaarder voor zowel consumenten als werknemers.
German Brands Award
De German Brands Award wordt ieder jaar uitgereikt door het belangrijkste magazine voor Marketing en Sales in Duitsland, ‘Absatzwirtschaft’, en de Duitse Marketing Vereniging. De award wordt uitgereikt in de vier categorieën: Best Brand Strategy – Best Brand Relaunch – Best Brand Expansion – Best Digital Brand.