Ervaringen van een monteur

Soms zijn mensen heel emotioneel

Soms zijn mensen heel emotioneel

Het spreekt voor zich dat de technische mensen in het land onmisbare schakels zijn bij thyssenkrupp Home Solutions. Jeroen Sloot is als servicemonteur van trap- en plateauliften bezig aan zijn twaalfde jaar bij het bedrijf. Hij heeft de regio Nijmegen/Tiel onder zijn hoede. Regelmatig maakt hij bijzondere en ontroerende situaties mee.

Je komt continu bij mensen thuis. Hoe word je ontvangen?

“Als ik ’s ochtends kom, staat de koffie bijna altijd klaar. De stemming van mensen verschilt. Je moet bedenken dat het aanschaffen van een traplift een ingrijpende beslissing is die ze soms lang hebben uitgesteld. Dat kun je vaak wel merken. Als je een aantal maanden later terugkomt voor een servicebezoek is de sfeer anders. ‘Dit hadden we veel eerder moeten doen’, wordt er dan vaak gezegd.”

Welke ontmoetingen in die tien jaar zijn in het bijzonder blijven hangen?

“Dat zijn er behoorlijk veel. Regelmatig word ik uitgenodigd om mee te eten. Eén klant maakte ooit als lunch een complete rijsttafel voor me klaar. Maar ook de emotionele momenten zijn bijzonder. Soms zijn mensen al een half jaar of een jaar niet meer boven geweest. De eerste keer dat ze dan met de traplift omhoog gaan, kan dan best veel losmaken. Daar sta je, als je er zelf niet mee te maken hebt, vaak niet bij stil.”

Zijn het alleen ouderen waarbij je een traplift monteert?

“Die groep vormt ongeveer tachtig procent. Maar ook jongere mensen hebben soms een traplift nodig. En dan is er nog een derde groep: jonge kinderen, bijvoorbeeld als ouders niet in staat zijn om ze de trap op te tillen.”

Dit hadden we veel eerder moeten doen, wordt er dan vaak gezegd.

Jeroen Sloot, servicemonteur

Waar let je op bij het monteren van een traplift?

“Op het moment dat ik kom om een traplift te monteren zijn er al collega’s geweest die het hebben gehad over de wensen van een klant en die hebben gekeken of een huis geschikt is voor een traplift. Wat wij vervolgens doen, is een op maat gemaakte traplift installeren. We overleggen soms met een klant over een schilderij dat beter een andere plek kan krijgen of een trapleuning die een beetje moet worden verplaatst, maar onze voornaamste taak is simpel: zo netjes mogelijk, zonder enige schade, de traplift monteren.”

Wat spreekt jou aan in dit werk?

“Ik ben een echte buitendienst-man. Het contact met de klanten vind ik heel belangrijk en het is ook heerlijk om lekker op de weg te zijn. En natuurlijk heb ik een passie voor techniek, anders kun je dit niet doen.”

Wat is thyssenkrupp voor soort bedrijf?

“Een innovatief bedrijf. We lopen in deze markt echt heel ver voor op anderen. Daarnaast is het een prettig bedrijf om voor te werken, met een heel fijne sfeer. Ik hang vaak aan de telefoon met collega-monteurs. Om te praten over werk, als ik advies nodig heb, maar ook voor gewoon een praatje. Je moet in dit beroep heel zelfstandig kunnen werken, maar je staat er nooit alleen voor.

Gabriel Izquierdo hoofdmonteur van thyssenkrupp Home Solutions

Goed en gedegen onderhoud aan uw traplift is essentieel. Vandaar ook dat 9 van de 10 klanten bij mij een Service Zekerheidsplan afsluiten.

Gabriel Izquierdo, hoofdmonteurMeer weten over het Service Zekerheidsplan van thyssenkrupp?